søndag den 22. juni 2008

En helt ny oplevelse

I fredags gik jeg på sommerferie efter et skoleforløb på 10 uger på Vilvorde. Det har været de bedste 10 uger i MEGET lang tid. Alt er gået langt bedre end forventet. Jeg havde planer om at starte langsomt op, men endte med at være der stort set alle dage. Jeg mødte de dejligste mennesker med en enorm forståelse, hvilket gav mig lysten til at gøre mit bedste.


Vi startede med at plante bøgetræer vi havde været ude og finde i en selvsået plantage. Det var ikke ret spændende men jeg kom til at lære mine medstuderende at kende mens vi gik og plantede dem. Senere rykkede vi videre til et område der skulle beplantes med eg.

Det blev et kæmpe projekt. Området var slet ikke ryddet så det var næsten umuligt at plante. Der endte måske også med at gå lidt mere hygge i det end arbejde.

Da alle 4000 små egetræer var sat skulle der sættes hegn. Et hegn på 500 meter og 170 cm højt. Og sådan et skal sættes fast på egepæle som skal graves 1 meter ned i jorden - med håndkraft. JA TAK hr. lærer!!!






Vi endte dog med at få gravet alle hullerne, sat egepæle fast og hegnet fastgjort. Resultatet var bestemt ikke ringe, men lønnen havde været det hvis vi havde været på akkord. Det var lidt sørgeligt at forlade området, fordi vi havde været der så længe og var blevet så sammentømret et team.


Her er det færdige område. Det er ikke til at se hegn eller noget, men jeg tog nogle billeder idag som jeg vil uploade senere. Der kan man både se hegn og stenter.

Ingen kommentarer: