mandag den 19. april 2010

Alle de ting der skal gøres

Hjemme igen er der masser der skal skal laves. Brians første prioritet var køkkenhaven. Der skulle lægges de første kartofler og sås de første ærter. Men inden alt det kunne gøres, skulle stykket kultiveres. Jeg synes han er bindegal, fordi han gør det hele i hånden (vores køkkenhave er 18x9 meter), men jg må sige at jeg har nydt udbyttet rigtig meget, så jeg hjælper hvor jeg kan, så han ikke skal stå med det hele selv.


Malik er faldet rigtig godt til og er ved at finde fordelene ved at være en bonderøvshund. Her ligger han og slapper lidt af, inden han skal på flere opdagelser.


Efter lidt afslapning er den lille hund klar på ballade og her går det ud over Brian. For det er svært at lade kartofler, snore og tommestok være, når man er en lille nysgerrig hvalp.


Når man så har fået tilstrækkelig meget skældud, kan man altid komme over til mig og blive nusset lidt, så hele verden ikke er så uretfærdig alligevel.


Og så har Brian ro til at få lagt de sidste kartofler. Dem han lægger her, er resterne fra sidste års høst. Det er fantastisk, at de 3 kilo kartofler vi lagde sidste år, har forsynet os hele året og så er der stadig nogle tilbage, til at lægge i år. Det samme gælder gulerødderne; to poser frø, og vi har stadig mange tilbage.

Al tiden går dog ikke i køkkenhaven. Med en lille hund i huset, skal der også noget træning til. Så vi er startet til hvalpetræning hos DCH i Give. Det er så godt og jeg kan virkelig anbefale DCH. Jeg er ret sikker på de ved hvad de laver. Malik holder mest af frikvarterene, men lærer da også lidt af selve undervisningen. Når vi kommer hjem om aftenen er han helt brugt og dagen efter er han lidt ved siden af sig selv. Så det er rigtig godt, for han får virkelig brugt sin hjerne.

Ingen kommentarer: